הרצאות – לא מה שחשבתם

הרצאות –  לא מה שחשבתם

לעיתים הדבר הראשון שעולה לנו לראש כאשר אנחנו מדברים על הרצאות הוא דווקא הנושא של הרצאות באוניברסיטה או במכללה. בסופו של דבר, רובנו נתקלנו לראשונה בהרצאות מסוג כזה או אחר דווקא בשלב של הלימודים האקדמאיים במוסדות להשכלה גבוהה, שם לא תמיד הן נתפסות באור חיובי וברוב המקרים הן עסקו בנושאים משעממים שלא תמיד בראש מעיינינו לשמוע.  אך לא תמיד הן חייבות להיתפס באור שלילי, בטח ובטח אם הן מועברות בתור חלק מפעילות העשרה כלשהי על ידי מרצה כריזמטי ומעניין שמעביר אותה בצורה עניינית, קלילה וכיפית. לכן, בזמן האחרון אנחנו רואים יותר ויותר פעילות של הרצאות בתחומים רבים, הן מקצועיים והן העשרתיים, דבר שתפס תאוצה גם בזכות זמינותם של תכנים איכותיים ומעניינים יותר, אך בעיקר בזכות הרצון של אנשים רבים לצרוך את אותם תכנים.

 

הרצאה בתור פעילות מעניינת לעובדים

לאחרונה, החלו ארגונים רבים בארץ ובעולם להזמין מרצים שיקחו חלק ביום כייף או ביום הגיבוש של העובדים שלהם. לפעילות כזו יש יתרון גדול לא רק אם היא עוסקת בפעילות המקצועית או העסקית של החברה אלא גם אם מדובר בפעילות להעשרה אישית וצמיחה של העובדים שלנו. כך למשל אם העסק שלנו הוא בתחום המכירות והשיווק יהיה נחמד אם נביא מרצה אורח שיעביר הרצאה קצרה כלשהי לכלל העובדים בנושא מכירות, עבודה אל  מול לקוח חדש, עבודה אל מול לקוח קיים, טכניקות שונות וחדשות לגיוס לקוח חדש ועוד.

 

כפי שציינו המעסיקים לא מחפשים להעשיר את העובדים שלהם אך ורק בטכניקות מקצועיות אלא גם בטכניקות לחיים אשר לאו דווקא קשורים לעבודה שלהם בחברה אך יכולים לעזור להם בחיים האישיים שלהם כמו למשל איך להיות איש משפחה טוב יותר, הרצאות בנושא זוגיות ועוד נושאים כאלה ואחרים שיכולים לעניין אותנו בתור בני אדם.

הרצאות מתיחת הפנים ששינתה את התמונה

עניין ההרצאות אכן עבר מתיחת פנים רצינית מאוד בשנים האחרונות תוך כדי הבנה של גורמים מסויימים שאנו בתור בני אדם צמאים לתוכן מעניין ואיכותי. בשונה מהרצאות כמו באוניברסיטאות, אשר בדרך כלל נתפשות בתור תוכן חובה שלא תמיד מעניין את הנוכחים, הרצאות שמעבירות לנו תכנים של העשרה בדרך כלל יותר מעניינות אנשים, כאשר לאו דווקא משנה באיזה נושא ההרצאה. אנשים רבים מעוניינים ללכת להרצאה מסוימת לעיתים אך ורק בגלל זהות המרצה, שזהו אדם מתחום מסוים שהם מאוד מעריכים ועוקבים אחר פעילותו בנושא כזה או אחר, כמו חקר המוח למשל או נושא אחר הקשור בפאן ההעשרתי כמו למשל תזונה נכונה ובריאה.

זהות המרצה בתור אלמנט מכריע

אז כפי שהזכרנו, אנשים רבים הולכים לשמוע הרצאות כאלה ואחרות לעיתים אך ורק בגלל זהות המרצה במידה וזה מישהו מוכר ואהוד בתחומו. אך לעיתים המרצה הוא אינו אדם מוכר אך חשוב מאוד שהוא יהיה אדם כריזמטי ומעניין על מנת לשמור על ההרצאה בתור דבר מעניין. יש הטוענים כי גם אם מדובר בנושא משעמם, ברוב המקרים, מרצה איכותי וכריזמטי יכול להפוך את אותו נושא לכזה שיעניין את כל הנוכחים באולם.

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם