מרצים על גנטיקה אופי מולד וחינוך

הרצאות על גנטיקה ואופי לעומת חינוך

אחד התחומים היותר מרתקים שקיימים בעולם הזה הוא תחום הגנטיקה. מדובר בתחום שלא מפסיקים לחקור אותו במגוון של היבטים ברחבי העולם. אם גם אתכם התחום מעניין, תוכלו להאזין למגוון של הרצאות מדעיות בתחום הגנטיקה, הרצאות העוסקות באופי לעומת חינוך – האם מדובר במשהו נרכש כתוצר סביבתי או שמא אופי הוא דבר מולד, להעשיר את הידע הכללי שלכם. הרצאות מדעיות אלה על גנטיקה ואופי מתאימות לקבוצות של נשים או גברים, יכולות להתאים כערבי גיבוש לצוותים במקום עבודה, הן מתאימות להרצאות לגיל השלישי, הרצאות לאירועים מסוגים שונים ועוד.

 

מהי גנטיקה?

הגוף שלנו בנוי מיותר מ- 50 טריליון תאים. יש כל מיני סוגים של תאים אך כמעט בכל התאים יש גרעין. אותו גרעין למעשה מכיל 99.9 מהגנים שלנו. בסך הכל, לכל אחד יש 21 אלף גנים. הגן הוא למעשה חלק קטן ממולקולה ארוכה והשם שלה שוודאי מוכר לרובכם הוא DNA.

 

אם נחבר בשורה אחת את כל ה- DNA  שלמעשה מרכיבים את הגנים שלנו נקבל מולקולה ארוכה באורך של שלושה מטרים.

 

בגוף המולקולה דחוסה והיא מגולגלת בתוך עצמה לתוך גרעין התא. ה- DNA מורכב מבסיסים שונים ומסוכרים שהם בעצם מייצגים את שפת הקוד הגנטי על בסיס אותיות. הסדר של האותיות יחד עם מספרים הוא זה שקובע האם אנחנו בני אדם, שימפנזה, בננה או פרה. מרבית הגנים הם סוג של הוראות לבניית חלבונים. ההוראות עוברות בתורשה מדור לדור ולכן כאשר אם אני למשל דומה לאימא שלי בצבע העיניים שלה, זה מכיוון שירשתי ממנה גן או גנים שבונים את אותו חלבון שקובע את צבע העיניים שלי. בפועל, הגנים הם אלו שנותנים לתאים את ההוראה כיצד לפעול ואילו תכונות להביא לידי ביטוי.

 

ומה הקשר בין אופי לגנטיקה?

ובכן, יש כל מיני שאלות שנחשבות  לנחקרות בצורה בולטת כמו כיצד גנים ספציפיים יחד עם מצבים שאנו חווים בחיים מעודדים כל מיני תופעות פסיכולוגיות כמו רגישות לאירועים שליליים וללחץ, האם תכונות אופי הן משהו שאנו רוכשים עם הזמן כחלק בלתי נפרד מהסביבה שבה אנו נמצאים או האם מדובר במשהו נרכש שניתן לשנות או לא?

האם טוב לב זה דבר מולד?  האם אדם עצבני זה בגנים? האם חוסר ביטחון זה מהסביבה או מהגנים? מה קובע יותר?

אם גם אתכם התחום הזה מרתק, פשוט בחרו באחת ההרצאות שלנו, הרחיבו אופקים ותהנו.

 

 

 

 

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם