מרצים על שרות לקוחות

מרצים בנושא שירות לקוחות

בעולם שבו תחרות בין עסקים, חברות ומותגים היא שם המשחק, שירות לקוחות נחשב לאחד התחומים שיותר חשובים לפיתוח וחיזוק, בעיקר אצל עובדים, צוותים ובכלל, אנשים שנמצאים כל הזמן במגע ובקשר ישיר עם אנשים. היחס שלנו ללקוחות שלנו אומר המון על איך שאנחנו תופסים את עצמנו בתור מותג או עסק, על הערכים שמנחים ומייצגים אותנו כלפי חוץ ויש המון מה ללמוד על נושא של שירות לקוחות.

 

מהו שירות לקוחות?

כששואלים אנשים האם הם יחזרו למקום שבו לא קיבלו שירות טוב או שירות שהוא מספיק טוב, התשובה ברוב המקרים, באופן די גורף וחד משמעי תהיה לא. למה זה קורה? משום שאנו בעידן שבו כל הזמן דברים משתנים, הכל דינמי. אם עד לפני עשר שנים היינו יכולים לבחור בין חברת סלולאר אחת לשנייה, בין חברת כבלים אחת לשנייה, בין מפעל אחד לשני ובין קבלן אחד לשני באזור מגורים בו אנו מעוניינים לרכוש דירה, היום זכות הבחירה היא ללא ספק אצל הלקוחות, הצרכנים ולא אצל בעלי העסקים.

 

יש כל כך הרבה תחרות בכל כך הרבה תחומים מה שמחייב אותנו בתור בעלי עסקים לשאוף למצוינות בכל ההיבט הזה של שירות לקוחות. המשמעות של שירות לקוחות היא קודם כל היחס שאני נותן לאדם שמתעניין בשירות שלי. עד כמה אני מקשיב לו, עד כמה אני מסוגל לזהות את הצרכים שלו וזה נכון לגבי כל שירות, כל מוצר וכל תחום בעולם הזה.

 

בימים שלנו, כל חסמי היציאה ירדו ולכן אם בעבר היה ניתן להתייחס לשירות לקוחות כעוד משהו בסיסי אך לא מרכזי בארגון שלנו, היום כל אחד יודע שזה הבסיס של הבסיס. שלא משנה כמה נשקיע בפרסום, בשיווק, ביח״צ, אם השירות שלנו לא ברמה גבוהה ואם הלקוח שלנו הוא לא המלך, הוא פשוט ילך להיות מלך במקום אחר.

 

אז איך הרצאות יכולות לתרום לשירות הלקוחות בארגון שלך?

ובכן, שירות לקוחות מורכב מכמה היבטים. ההיבט הראשון ואולי החשוב ביותר זה היכולת לתקשר. יכולת זו משפיעה על יכולות נוספות של המוכר או האדם שמעניק את השירות כמו למשל היכולת לנהל משא ומתן, היכולת להשפיע, היכולת לזהות צורך קיים ועוד. האזנה להרצאה העוסקת ביכולות הללו בהיבט המדעי תסייע לשפרן ולנתב אותן למקום הנכון מה שכמובן ישפר את איכות שירות הלקוחות בארגון שלכם. בנוסף, האזנה להרצאות בתחום של שירות לקוחות תסייע לנו לשפר מיומנויות התקשורת והשכנוע שלנו, תאפשר לאותם אנשים שזה מה שהם עושים – לשרת לקוחות להבין איך ניתן בעצם לגרום לאחר להעריך אותנו ובכך לשפר את הסיכוי להצלחה הן בהיבט האישי והן בהיבט הארגוני.

 

אנשי השירות הם אלו שגורמים לנו לא רק לרצות ולקבל את השירות במקום כזה או אחר, הם מספקים לנו חוויה שלמה שבסופו של דבר תכריע – האם אני בתור לקוח או בתור צרכן בוחר במקום הזה או עובר הלאה. אפילו כשאנחנו ניגשים לראיון עבודה, הדרך שבה הארגון מתייחס אלינו מההתחלה ועד הסוף בין אם התקבלנו למשרה ובין אם לא, היא הדרך שבה הארגון הזה יהיה מיוצג על ידינו בסופו של דבר.

 

לסיכום, למידת תחום שירות הלקוחות, האזנה להרצאות בתחום ושיפור תמידי של האנשים שעוסקים בזה חשובה מאין כמוה להצלחת הארגון שלנו.

 

 

 

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם