מרצים על תקשורת בין אישית

הרצאות על תקשורת עם אנשים - וחשיבותן לחיים בעבודה ובבית

Business meeting of man director and woman worker in cafe

Business meeting of man director and woman worker in cafe

תקשורת בין–אישית

קוד להצלחה בחיים, אשר פותח מנעולים ללבות ומוחות, הוא היכולת להתחבב על אנשים.
בארגונים וחברות רבות נמצא כי יש עובדים שמקדמים אותם לאחר שנת עבודה אחת ואילו אחרים שעובדים באותה חברה חמש שנים לא מקודמים כמותם. כששאלו מעסיקים בארה"ב למה קידמו את העובדים החדשים ולא את אלה שעובדים במשך שנים? התשובה הנפוצה אצל המעסיקים היתה: "אני מסתדר איתו", ״יש לנו כימיה״, ״התקשורת בינינו טובה״ רוב המעסיקים דיברו על היחסים עם העובד שקודם ולא על טיב העבודה שלו.
יש בני אדם שמתחבבים בקלות, שנחמד ונוח להיות לידם, להקשיב להם, לקנות מהם, לעשות עסקים אתם ולחיות אתם.
כיום באוניברסיטאות לומדים תארים אקדמיים, שלא היו קיימים בעבר כגון תואר במשא ומתן ןביישוב סכסוכים ותקשורת בין אישית וכד'.
מה זה תקשורת בין–אישית ?
המשורר והסופר אוסקר ויילד תיאר תקשורת בין–אישית כך: ״יש אנשים המביאים אושר לכל מקום שהם הולכים ויש כאלה המביאים אושר כשהם הולכים״.
יש אנשים המשדרים שליליות, ביקורות, מועקה, טענות, אמירות לא נעימות, תלונות וכד'.
במבחנים פסיכודיאגנוסטיים יש חשיבות רבה ליכולת להתחבב על בני אדם אחרים ולה משקל באישיותו הבריאה של האדם.
תקשורת הבין–אישית חשובה יותר ומשפיעה יותר מחשיבה ונימוקים הגיוניים ורציונליים ביחסים עם אנשים.
בתקשורת בין בני–אדם כאשר אתה מוצא חן בעיני אחרים ההיגיון והדברים הרציונליים בעד ונגד בשיחה פוחתת ביחסים.

הרגשות שלנו — הם מקבלי ההחלטות העיקריים.
ד״ר ג׳וזף לדו כותב שהמוח הרגשי משפיע פי כמה יותר על המוח הרציונלי ההגיוני. וגם כותב ד״ר ג׳וזף כי עוררות רגשית גוברת על החשיבה ועל ההיגיון.
תגובות רגשיות גורמות לשחרור חומרים כימיים במוח, אשר משפיעים על המוח, על תהליך קבלת ההחלטות שלנו.
למשפטים רגשיים עוצמה גדולה יותר מאשר לטיעונים הגיוניים, תבוניים, הפונים אל שכלנו.

אנו, בני האדם הם יונקים עם מוח מפותח יותר, וכמו כל יונק אנחנו נשלטים ע"י חוקים ביולוגיים שמשפיעים על תגובותינו ועל קבלת החלטותינו.

כשאנו רואים סרט קולנוע, לעתים אנחנו עצובים, לעיתים פוחדים, לעתים שמחים, כועסים ולפעמים אפילו בוכים בסרט. אבל הרי אנחנו אמורים להיות הגיוניים. אנחנו יודעים שהשחקן לא באמת מת. אנחנו יודעים שיש שם מאפרים, צלמים, אנשי תאורה, במאים וכד'.
מבחינה שכלית אנחנו במאה ה–21, אך מבחינה רגשית אנחנו עדיין בתקופת האבן העתיקה.

הסופר דניאל גולמן בספרו אינטליגנציה רגשית כתב שבאלפיות השנייה הראשונות שאנחנו רואים משהו אנחנו כבר מחליטים אם הוא מוצא חן בעינינו או לא, ורק לאחר מכן אנחנו מצדיקים את בחירתנו בטיעונים רציונליים. בשנייה שאנו רואים בן/בת–זוג אנחנו מחליטים אם הם מוצאים חן בעינינו, ורק לאחר מכן אנחנו מצדיקים את בחירתנו בטיעונים שכליים, כגון: הוא גם שוטף כלים, גם גר בכפר שמריהו וכד׳. לרגשות מוח וכוח החלטה משל עצמם בטרם נכנסת המערכת הרציונלית לפעולה.

כיצד ניתן ליצור "כימיה" עם אנשים?
למה יש לכם חבר או חברת נפש ?
הסיבה העיקרית היא שנחשפתם בפניהם, שסיפרתם להם את הרגשות שלכם, סיפרתם פרטים על עצמכם.
אנשים שמעיזים לחשוף פרטים אישיים בנוסף לפרטים הרשמיים, שמעיזים להוסיף מה הם מרגישים, מה הם אוהבים, ממה הם חוששים וכד' יוצרים כימיה אצל בני שיחם כי המוח שלנו מתוכנת לאהוב יותר אנשים שאני יודע מה הם מרגישים. המוח שלנו לא אוהב את כל האנשים באותה מידה וברירת המחדל בתוכנה שלנו היא לאהוב אנשים שאני מחבב אותם יותר.

דרכים נוספות לשיפור יכולות התקשורת עם אנשים תוכלו לשמוע באחת ההרצאות בתחום הרצאות על אינטיליגנציה רגשית.

מרצים חוגי בית , הרצאות לחוגי בית, הרצאה לחוג בית ,
הרצאות לחוגי , מרצים לחוגי בית , סדנאות , סדנה , סדנאות מכירה , סדנת מכירה , סדנה , מרצים , הרצאות , מכירות , צבי יוגב , שכנוע , צביקה יוגב , שיווק , מרצים לעובדים , מרצים מצחיקים , הרצאות לעובדים , הרצאות מצחיקות , מרצים למבוגרים , הרצאות מעניינות , הרצאות למבוגרים , מרצים לחוגי בית , מרצים מעניינים , הרצאות לחוגי בית , מרצים מכירות , הרצאות מכירות , מרצים על אושר , הרצאות על אושר , מרצים בנושא אושר , הרצאות בנושא אושר , מרצים מומלצים , מרצים לעובדים ,הרצאות מומלצות ,

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם