כיצד מרצים עשויים לתרום לביטחון העצמי

כיצד הרצאות יכולות לתרום לביטחון העצמי שלנו?

ביטחון עצמי, דימוי עצמי, הערכה עצמית – אלו משפיעים על הדרך שבה אנו מתנהלים בעולם, בעבודה, עם קרובי משפחה, עם חברים, בבית מול בן או בת הזוג שלנו. הרי זה טבעי שנחוש יותר ביטחון עצמי בתחומים בהם אנו טובים ובטוחים ופחות ביטחון עצמי בתחומים ואזורים בהם אנו חלשים ומתקשים.

 

השאלה כיצד השתתפות ולקיחת חלק בהרצאות יכולה לתרום לביטחון העצמי שלנו היא שאלה אותה אנו יכולים לשאול רק אחרי שנבין מהו בדיוק ביטחון עצמי, איך אנו יודעים אם יש לנו או אין לנו ביטחון עצמי ומה אנו צריכים לעשות כדי לשפר את הביטחון העצמי.

 

בשונה ממה שאנשים רבים חושבים כי ביטחון עצמי הוא למעשה היכולת שלי להעריך את עצמי ולחוש טוב עם עצמי בכל סיטואציה ובכל מצב, היכולת להיות סוג של מנצח בכל אינטרקציה וזה נכון, לביטחון עצמי יש גם רמות גבוהות יותר אותן נוכל להבין רק עם נעמיק ממש בעניין הזה. פרט לכך יש רמות אחרות של ביטחון עצמי, כלומר עבודה על ביטחון עצמי נותנת לנו יותר אומץ לעשות דברים שלא עשינו לפני כן אך כשתופסים את אותם אנשים לא מוכנים, הפחד יוצא החוצה.

 

כאן נכנסים לתמונה מרצים מעניינים שמעבירים הרצאות על שיפור הביטחון העצמי אשר מסייעות לנו לעבוד גם על ביטחון עצמי ברמה היותר גבוהה.

 

סוגים של הרצאות להעלאת הביטחון והדימוי העצמי

למשל, הרצאות העוסקות בשפת גוף ותקשורת שאיננה מילולית יכולת לעזור לנו לשפר את הדרך שבה אנו מעבירים מסרים החוצה. הרצאות על זוגיות לעומת זאת יסייעו לנו לשפר את הביטחון העצמי שלנו ברמה הזוגית ולהבין יותר לעומק מה אנחנו מחפשים, למה אנחנו זקוקים בעולם הזה. הרצאות להעצמה אישית יסייעו לנו לשפר את היכולות המוחיות שלנו, להבין איך המוח האנושי חושב וכך להתמודד עם מצבים של חולשה, של ירידה, של קושי שזה גם דבר שמאוד משפיע לטובה על הביטחון העצמי שלנו.

 

יחד עם זאת, האזנה לאותן הרצאות תסייע לנו להבין כי ביטחון עצמי הוא לאו דווקא להיות תמיד ברמה הכי גבוהה מה שנקרא ״לצאת מלך״ בכל סיטואציה, אלא להבין כי המשמעות העמוקה של ביטחון עצמי היא דווקא העובדה שאני בוטח את עצמי, ולא משנה מה קורה לי. אני לא תמיד מוצא את התשובה להכל אבל אני יודע בתוכי שלא משנה מה קורה ומה יוצא ממני אני אוהב את עצמי ומקבל את עצמי גם את החלקים הפוחדים שבי. זה מקום שונה של ביטחון עצמי, מקום גבוה יותר והאזנה להרצאות מסוגים שונים בתחומים שונים, תאפשר לנו להתחבר לדברים אחרים שלא חשבנו עליהם קודם ובכך להביא את עצמנו למקום טוב יותר.

 

אותן הרצאות יסייעו לנו להבין כי גם כשיש את הימים שאנחנו לא במיטבנו, חלשים, פוחדים, חוששים, משותקים אנחנו עדיין אוהבים את עצמנו כפי שאנחנו.

 

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם