בית ספר להורים

תקציר כללי

סדנה זו בת 6 מפגשים. בסדנה נלמד להיות הורים קצת יותר טובים.
האם ניתן ללמוד להיות הורים טובים יותר?
מה מגל לנו המדע על שיפור הסיכויים לחינוך טוב יותר לילדינו?
כיצד ניתן להוסיף לזמן האיכות, איכות?
האם עדיף משחק מסיפור או להיפך? מתי לוותר יותר ומתי להיות סמכותי יותר?
בסדנה זו נשוחח על תגליות מדעיות חדשות, לפעמים הווריסטיות ומצחיקות על עולמם הפנימי של ילדים, ותובנות להורות טובה.
סדנה זו מבוססת על כלים ממחקים מדעיים, שבהם כל הורה יכול לעשות שימוש.

מפגש סדנה מס' 1 – הרצאה ובה תובנות לשנת הלידה הראשונה. למה חשוב לתינוקות להיות הרב על הבטן ? מה התינוק חושב? על התפתחות שכלית ומוטורית. וכיצד ניתן לשפרם? מה תינוקות מבינים לפני שהם מדברים וכיצד לשפר התקשורת איתם?

מפגש סדנה מס' 2 – הרצאה על הצלחה שכל ורגש בילדים. מתי תינוקות מבדילים בין רע לטוב? כיצד לחזק את הטוב בילדותם? כיצד משפרים הסיכויים שיצליחו? על אינטיליגנציה , דחיית סיפוקים והתמדה.

מפגש סדנה מס' 3 – הרצאה על סדר היום המומלץ? – כמה ומתי שיעורי בית? מתי לישון? כמה משחקים? כמה זמן מסכים רצוי? האם יש יתרונות במשחקי מסך? האם באמת לאלימות בחיים יש קשר לאלימות במסכים? למה רצוי סדר יום קבוע? למה לגוון במאכלים?

מפגש סדנה מס' 4 – הרצאה על משמעת חברות וסמכותיות. האם להיות חברים של הילדים או סמכותיים ואיפה עובר הגבול? כיצד לדעת אם הילדה מפונקת או שבאמת קשה לה? כיצד שמים גבולות ? בלי להגזים?

מפגש סדנה מס' 5 – הרצאה ובה מלמדים אינטליגנציה רגשית ואמפתיה? איך מתמודדים עם חרדות ? על הקשר בין הצלחה בלימודים לשעות שינה. למה רצוי שיהיה בין הגדולים בכיתה? למה לא רצוי להגיד להם שהם גאונים כשהם מצליחים?

מפגש סדנה מס' 6 – הרצאה על גיל ההתבגרות – מה קורה במוח של המתבגרים? למה נקרא גיל זה גיל הטיפשעשרה? לאן הם נעלמים פתאום? כיצד אפשר להתחבר אליהם טוב יותר.

מרצה: יורם יובל

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם