על מרצים ואושר

על מרצים ואושר

כל אחד מאיתנו בעולם, מגדיר אושר בצורה שונה. יש מי שאושר מבחינתו זה לקום בכל בוקר על אי באיזה חוף רחוק, להנות מהשמש, המים, החול והדגים, לא לדאוג יותר מדי ממה שקורה מסביב, יש מי שאושר בשבילו זה זוגיות טובה, ילדים, משפחה והשאר פחות חשוב, יש מי שקריירה, הצלחה כלכלית ועבודה שגורמת לו לסיפוק הופכים אותו למאושר באדם וזה ממשיך לעוד אינספור דוגמאות.

 

העניין הוא שמרבית הפילוסופים, הוגי הדעות, הפסיכולוגים ושאר בעלי מקצוע מגדירים אושר כדבר פנימי ולא כדבר חיצוני בו אנו תלויים בין אם זה כסף, בריאות, משפחה או זוגיות. כלומר ברגע שאנו שלמים עם עצמנו מבפנים, בטוחים במי שאנחנו, אוהבים ומעריכים את עצמנו, הדרך אל האושר הרבה יותר קלה, קצרה, ברורה והיא פשוט נמצאת שם… לא משנה מה קורה לנו בדרך.

 

עם זאת, החיים בהם אנו חיים אינם צפויים ויש כל מיני מכשולים וקשיים בדרך. לא כולנו מרוצים ממקום העבודה שלנו, לא כולנו מוצאים את בן או בת הזוג להם אנו מייחלים וגם כשכן, לא תמיד זה מצליח, יש קשיים בדרך… בקיצור לא כולנו מרגישים את האושר הזה, הפנימי, זה שכולם מדברים עליו.

 

אז איך מרצים והרצאות על אושר יכולות לעזור לנו?

יש כל מיני סוגים של מרצים ושל הרצאות העוסקות בחיים ובאושר שבהם. לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה לשמוע משהו מנקודת מבט אובייקטיבית על העולם הזה וזה כבר מכניס אותנו לפרופורציות אחרות. מספיק משפט אחד שיעורר אצלנו משהו חדש, שונה, ייחודי ואחר שלא חשבנו עליו קודם לכן עד הסוף.

 

אפשר להחליט ללכת על הרצאה העוסקת באושר מבחינת המדע, להאזין לכל מיני מחקרים שנעשו על הנושא ולהסתכל על אושר ממקום של הומור. אפשר לעומת זאת ללכת להרצאה שדווקא התוכן שבה ייתן לנו את הכלים להתמודד עם המחשבות שתוקפות אותנו, אלה שמגבילות אותנו מלהגיע לנקודת האושר וללמוד לשלוט במוח שלנו בצורה הטובה ביותר. אפשר גם ללכת להרצאה העוסקת בהרגלים שלנו ואיך הם מונעים מאיתנו להיות מאושרים. אין לזה סוף, יש המון סוגים של מרצים ושל הרצאות המועברות על ידי אנשי מקצוע מומחים שבאמת יכולות לעזור לנו לשנות כיוון, להבין מה אנחנו עושים לא נכון, איך אנחנו יכולים לשנות את זה ובעיקר איך אנחנו יכולים לעזור לעצמנו להיות מאושרים. יכול להיות שהאזנה והשתתפות בהרצאה אחת תביא אתכם למקומות שלא חשבתם עליהם, תגרום לכם להסתכל על החיים שלכם ושל הסובבים אתכם בצורה אחרת לגמרי ובאמת לעשות שינוי עמוק ואמיתי מבפנים.

את המרצים וההרצאות אפשר לשמוע במסגרת אישית-פרטנית, כלומר להחליט וללכת בעצמנו, או לחלופין להפוך את זה ליציאה של ממש עם חבר או חברה, בן או בן זוג ואפילו עם ההורים שלנו. ניתן גם לקחת את זה למקום של גיבוש עם שאר העובדים בחברה או במשרד ואפשר להסתכל על זה ממש כמו אל בילוי, יציאה בערב פנוי שיש לנו בו אנו יוצאים ומתנתקים מכל הסובבים.

 

מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם